zondag 25 augustus 2013

Amerigo Vespucci in Antwerpen

Gisteren hoorden we in het nieuws dat de het Italiaanse opleidingsschip Amerigo Vespucci aan de kaai in Antwerpen lag.   Alleen, onze Frank gaaf een hele dag regen .....  Mijn mannen gingen dus al sowieso niet fietsen.   Maar wat bleek deze morgen ?   een stralende hemel, dus ik samen met Hugo met de tram naar 't stad en wij waren net 2 toeristen !!!! Voor Hugo moet het zo'n 15 jaar geleden geweest zijn dat hij in Antwerpen was, voor mij iets minder, maar niettegenstaande hebben we ontdekt hoe mooi Antwerpen wel is.  Eerst naar de Amerigo gaan kijken, dan nog naar het MAS, met super mooi dakpanorama over Antwerpen, en daarna ontdekten we zelfs nog de Sint Pauluskerk.   We hebben wat cultuurschade ingehaald vandaag !








3 opmerkingen:

Yvonne zei

Prachtige foto's Nicole! En wat leuk om in je eigen Antwerpen als "toerist" rond te lopen. Je kunt ook niet je eigen land helemaal kennen natuurlijk.

Wat een prachtige boot hè, de Amerigo Vespucci! Op Sail 2010 in Amsterdam 3 jaar geleden heb ik me er ook weer aan vergaapt.
Mocht je mijn foto's nog willen zien: http://fotoyvon.blogspot.nl/2010/08/sail-2010-kaliakra-en-amerigo-vespucci.html
Over 2 jaar is het festijn er weer (iedere 5 jaar), dan hoop ik dat dit zeilschip er weer ligt, en hoop ik het nog te kunnen behappen om er naar toe te gaan.

Wat een enorme mazzel hadden jullie met het weer! Dat was jullie dus van harte gegund.

Ik zie dat jullie heerlijk hebben genoten!

Liefs van Yvon

Patrice zei

Hé mateke..
Ik zei het al vaak dat onze koekestad heel wat plaatjes verbergt hé... En dan zag je nu nog maar het beginstreepje...je zal heel wat keren de tram moeten nemen om ooit de eindmeet te halen (als dat al kan... want er is zoooooooooooooooooooo veel te zien). fijn dat jullie genoten hebben!!!
Groetjes ikke

Anoniem zei

Wat een prachtige foto,s zijn de foto,s van de tuin met beelden ook in Antwerpen gemaakt?